Skip to content

Profiili: Matti Matkailuyrittäjä.

viiteryhmä/segmentti:

  • Asiakas.
  • Yhteistyökumppani.
  • Palvelun suurkuluttaja.
  • Käyttää palvelua työssään.

Persoona/sidosryhmän kuvaus

Matkailuyrittäjällä on hyvin tietynlainen käyttötarkoitus palvelun käytölle. Töykseen hän suunnitelee asiakaskunnalleen matkoja ja retkiä eri luontokohteisiin ja hänen täytyy saada paljon tietoa eri matka - ja rektikohteista, sekä lähellä olevista palveluista. Koska hän on suurkuluttaja, hänelle tärkeää on palvelun kattavuus tiedonhankinnan työkaluna ja palvelun kokonaislaadukkuus. Tämä siis tarkoitaa, että palvelutuote vastaa hänen asiakastarpeisiinsa informaation saatavuudessa, kattavuudessa, määrässä ja se on toiminnallisesti kevyt käyttää, selkeä, helppolukuinen ja kätevä.

Matkailuyrittäjät kuuluvat kuluttuaja-sidosryhmään. He voivat teknisesti ottaen olla myös yhteistyökumppaneita mikäli he tuottavat sisältöä palveluun, mutta pääsääntöisesti he hyödyntävät ja kuluttavat palvelua omiin käyttötarpeisiinsa. Koska matkailuyrittäjän tarvitsee saada paljon tietoa retkikohteista etukäteen, on heille palvelun selkeys ja tiedon saatavuus tärkeitä ominaisuuksia. Riippuen yrittäjästä palvelua käytetään joko aktiivisesti tai satunnaisesti, mutta heille kaikille yhteistä on saatavuuden tarve ominaisuusvaatimuksena palvelun kuluttamiselle.

nimi ja taustaa

Matti Matkailuyrittäjä.

Matin yritys keskittyy tarjoamaan turisteille luontoon liittyvää toimintaa, kuten moottorikelkkasafareita, lumikenkäilyä, fatbike-retkia ja niin edespäin. Asiakkaiden tyytyväisyys, hyvät kokemukset ja somepostaukset lisäävät myös palveluiden kysyntää. Matkailuyrittäjänä Matti hyötyy merkityistä retkeilyreiteistä, ylläpidetyistä taukopaikoista ja netistä löytyvästä laadukkaasta karttapalvelusta.

Motiivi käyttää/soveltaa palvelua?

  • Haluaa tarjota asiakaskunnalleen hyvää palvelua.
  • Haluaa saada retkikohdevalinnoista ja lähipalveluista tietoa, jotta pystyy suunnittelemaan retkimatkoja turisteille.
  • Haluaa nostaa oman yrityksen näkyvyyttä, kasvattaa suosiota ja palveluiden kysyntää.
  • Haluaa edistää omaa liiketoimintaa.
  • Käyttää palvelua, koska se soveltuu parhaiten hänen asiakastarpeisiin.

Arvot

  • Yritystoimintaa.
  • Palvelunkehitys.
  • Tiedon hankinta.
  • Matkojen suunnittelu.
  • Haluaa löytää markkinoitavia kohteita.
  • Asiakaspalaute ja tyytyväisyys tärkeää.
  • Julkisuus ja näkyvyys tärkeää.
  • Haluaa löytää merkityt retkeilyreitit, ylläpidetyt taukopaikat ja netistä laadukkaan karttapalvelun.

Välineet ja kyvyt etc.

  • Oma yritys.
  • Organisointi - ja managerointitaidot.
  • Taloudenhoito.
  • Markkinointi.
  • Rahalliset resurssit.
  • Toimiston tietokoneet.

Asiakastarina

  1. Yrittäjä löytää karttapalvelun googlehaun kautta
  2. Yrittäjä tekee tunnukset palveluun
  3. Yrittäjä käyttää palvelua suunnitellessaan asiakkailleen matkaa
  4. Yrittäjä myy matkan asiakkailleen

Repeat 3-4

Takaisin vaatimusmäärittelyyn