Asiakastarinat

Asiakastarinat:

Takaisin vaatimusmäärittelyyn

Asiakastarina 1

Olen Profiili 1 - Pirjo ja Pertti ja haluan käyttää sovellusta reitin kartoittamiseen ja suunniteluun.

Asiakastarina 2

Asiakkaana Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluan löytää palveluita läheltä rektikohdetta.

Asiakastarina 3

Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluamme saada tietoa lähellä olevista palveluista, kuten mistä voi saada rektikohteen lähettyviltä evästä.

Asiakastarina 4

Pohdimme Profiili 1 - Pirjo ja Pertti saammekko haluavaamme tietoa retkikohteesta?

Asiakastarina 5

Pienperheenä Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluamme löytää retkikohteita läheltä lyhyen ajomatkan pääästä.

Asiakastarina 6

Käyttäjinä Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluamme rajata etsintätyökalulla hakumahdollisuuksia.

Asiakastarina 7

Pienten lasten perheenä Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluamme löytää helppokulkuisia retkikohteita.

Asiakastarina 8

Perheen [Profiili 1 - Pirjo ja Pertti]http://team-b-2020.pages.labranet.jamk.fi/core/20-Vaatimustenhallinta/Profiilit/profiili_1-perhe/#profiili_pirjo_ja_pertti_perheelliset) isänä olen tiukka laadusta ja annan mielelläni palautetta retkikohteesta, jos esimerkiksi retkikohteessa ilmenee ongelmia.

Asiakastarina 9

Retkellä Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluaa saada tietoa rekikohteen lähettyvillä sijaitsevista parkkialueista.

Asiakastarina 10

Karttasovellukset on sekavia, asiakkana Profiili 1 - Pirjo ja Pertti haluan, että palvelu on selkeä ja ymmärrettävissä oleva.

Asiakastarina 11

Useat sovellukset ovat liian raskaita käyttää! Profiili 1 - Pirjo ja Pertti toivon, että palvelu on kevyt - ja helppokäyttöinen (esim. graafinen toteutus).

Asiakastarina 12

Retkeilijöinä Profiili 2 - Laura ja Lasse tavoitteenamme on löytää meille sopivanmallisia retkikohteita.

Asiakastarina 13

Aktiivisina liikkujina Profiili 2 - Laura ja Lasse haluaisimme myös saada tietoa/kuvia/sisältöä rektikohteesta suunnitellakseen usamman päivän retkiään.

Asiakastarina 14

Aktiivinen käyttäjänä Profiili 2 - Laura ja Lasse toivon, että palvelu on luotettavasti käytettävissä.

Asiakastarina 15

Pystymetsä on vaikeakulkuista, siksi Profiili 2 - Laura ja Lasse haluan löytää tietoa luontoreiteistä, esimerkiksi merkatut reitit.

Asiakastarina 16

Suurkuluttajana Profiili 3 - Matti haluan löytää merkittyjä matka - ja retkikohteita.

Asiakastarina 17

Yrittäjänä Profiili 3 - Matti haluan löytää alueen sisällä olevia palveluita, jotta saan retkille lisää sisältöä.

Asiakastarina 18

Profiili 3 - Matti matkasuunnitelmien tekemiseen tarvitsen tavan löytää kaikki tarvitsemani tieto helposti ja nopeasti.

Asiakastarina 19

Mitähän palvelut sisältävät? Profiili 3 - Matti pidän hyvänä kun palveluista voi saada tietoa suoraan mistä on kyse.

Asiakastarina 20

Hei! Minä olenProfiili 4 - Kalle ja olen kova kalastamaan. Kuulin karttapalvelusta, josta voi löytää hyvät reitit ja kalastuspaikat.

Asiakastarina 21

Useimmiten Profiili 4 - Kalle kuljen matkailuautolla ja talvella käytän myös moottorikelkkaa. Haluan löytää matkailuatuolleni parkkipaikan.

Asiakastarina 22

Nyt on kalaa! Profiili 4 - Kalle haluan löytää missä laavut sijaitsee.

Asiakastarina 23

Profiili 4 - Kalle talvella tykkään käyttää moottorikelkkaa. Mistähänä löytäisin moottorikelkkareitit?

Asiakastarina 24

Teen tarkkaa selvitystyötä, Profiili 4 - Kalle ja haluan tietää maaston tiedot tarkalleen ja kattavasti. Korkeus, maasto, maastoreitit ynms.

Asiakastarina 25

Olen kunnanjohtaja Profiili 5 - Kerttu. Haluan kannustaa kuntani asukkaita liikkuman luonnoossa ja käyttämään luontokohteita useammin.

Asiakastarina 26

Luonto on kaunista, mutta mielestäni Profiili 5 - Kerttu sen kauneus jää usein näkemättä, niin asukkaalta kuin markkinoinnissakin.

Asiakastarina 27

Profiili 5 - Kerttu kunnanjohtajana olen huomannut, että ihmisillä on suosikkipaikat ja reitit, mutta haluaisin kannustaa myös muidenkin paikkojen ja reittien käyttöön.

Asiakastarina 28

Profiili 5 - Kerttu joskus minusta tuntuu siltä, että ongelma ei ole palveluissa vaan tiedotuksessa ja näkyvyydessä. Siihen olisi panostettava.

Asiakastarina 29

Luonto ja liikunta ovat hyvä yhdistelmä, itsekkin Profiili 5 - Kerttu suosin terveellisiä elämäntapoja liikkuen aktiivisesti luonnossa. Siksi on hyvä saada tietää missä on hyvä liikkua.

Asiakastarina 30

Profiili 5 - Kerttu toivon, että yrittäjät löytävät myös toisiaan ja voivat tehdä yhteistyötä palveluissaan.

Asiakastarina 32

Palveluntarjoajana Profiili 6 - Pekka minun työni on koordinoida someviestintää, jotta alueen palvelut tulevat näkyviksi.

Asiakastarina 33

Profiili 6 - Pekka halaun lisätä ajankohtaisen tiedon määrää luontokohteista, liikunatavoista ja tapahtumista ketterästi.

Asiakastarina 34

Profiili 6 - Pekka toivon karttapalvelusta kokonaisvaltaista ratkaisua.

Asiakastarina 35

Profiili 6 - Pekka nykyiset palvelut eivät riitä asiakaskuntamme tarpeisiin. Haluna tuottaa palvelun vastaamaan kysyntään.

Asiakastarina 36

Profiili 6 - Pekka toivon saavani palautetta palvelun laadusta asiakaskunnaltani.

Asiakastarina 37

Yhteistyökumppanit ja Profiili 6 - Pekka teemme paljon yhteistyötä keskenämme. Yhteistyökumppanit haluavat tietoa palvelustamme.

Asiakastarina 38

Virastomies Profiili 7 - Ville moi! Työtehtäväni on päivittää tietokantoja ja päivittää palvelun sisältöä.

Asiakastarina 39

Äh! Profiili 7 - Ville löysin palvelusta turhaa törkyä ja sisältö pitää poistaa. Myös eräs retkikohde ei ole enää käytössä ja sekin pitää poistaa.

Asiakastarina 40

Vihdoin sain palautetta. Profiili 7 - Ville täällä näyttää olevan joitakin puutteita, korjauksia ja huoltotoimenpiteitä tarvitsevia kohteita. Siirränpä tiedon eteenpäin järjestelmään.

Asiakastarina 41

Ylläpidosta päivää, täällä Profiili - 9 Yrjö. Palvelussa on ilmennyt ongelma koodissa ja se pitäisi korjata.

Asiakastarina 42

Palvelin alhaalla! Profiili - 9 Yrjö minun tehtäväni on otta yhteyttä palvelintarjoajaan ja tiedustella mistä on kyse.

Asiakastarina 43

Mitä tämä koodi oikein tekee? Profiili - 9 Yrjö, onneksi voin ymmärtää koodia paremmin kun se on kommentoitu ja dokumentoitu hyvin.

Asiakastarina 44

Sain työnantajalta tiedon, että minun Profiili - 9 Yrjö on käytävä tarkistamassa eräs tiedon sijainti. Se oli vahingossa mennyt väärään paikkaan.

Asiakastarina 45

Profiili - 9 Yrjö tässä kohtaa palvelua voisi vielä olla vähän hiottavaa, laitanpa jatkokehitysidean eteenpäin.

Asiakastarina 46

Nimeni on Profiili 10 - Tarmo ja olen tapahtumanjärjestäjä. Suunnittelutyössäni tarvitsen löytää yhteistyökumppaneita ja alihankkijoita.

Asiakastarina 47

Profiili 10 - Tarmo olen joskus huomannut tarvitsevani isoja laajoja peltoalueita tapahtumiin. Löytyyköhän niitä tämän palvelun kautta?

Asiakastarina 48

Suunnistustapahtuma tulossa. Profiili 10 - Tarmo, tarvitsen hyviä mobiilikarttoja ja tietoa alueen palveluista suunnistajille ja muille osallistujille.

Asiakastarina 49

Kuulin tutulta suosituksen eräästä hyvästä retkikohteesta ja reitistä. Profiili 10 - Tarmo käyn tarkistamassa ne ja merkkaan sen karttaan jos olen samaa mieltä.

Asiakastarina 50

Joskus tarvitsen julkisia kulkuvälineitä tapahtumien kuljetuksiin. Onneksi minä Profiili 10 - Tarmo löydän ne kätevästi palvelun kautta.

Takaisin vaatimusmäärittelyyn