Skip to content

Profiili: Pekka Palveluntarjoaja

viiteryhmä/segmentti:

  • Toimeksiantaja
  • Yrittäjä
  • Palveluntarjoaja

Persoona/sidosryhmän kuvaus

Palveluntarjoaja on toimeksiantaja. Hän on tehnyt tilauksen tietyltä taholta tavoitteenaan kehittää ja edistää tarjoamaansa palvelun laatua vastaamaan asiakaskuntansa ja yhteistyökumppaniensa asiakastarpeisiin. Hän vastaa projektin lopullisen tuotteen käytöstä ja palvelun tarjoamisesta, sekä alihankkijan tiedottamisesta ja ohjauksesta palvelun laadun ja toiminnallisuuden suhteen.

Kyseinen profiili kuuluu palvelun tarjoajan-sidosryhmään. Kyseisen sidosryhmän tavoitteena olisi saada kehitykseen palvelutuote, joka pystyy kilpailemaan muiden karttapalveluiden kanssa ja tarjoaa heidän asiakaskunnalleen kattavan ja muista edukseen erottuvan karttapalvelun. Palvelun tarjoaja on projeklin näkökulmasta kaikista tärkein sidosryhmä, sillä se on samalla projektin toimeksiantajan taho. Heidän markkinaselvitystyön perusteella saadut asiakasryhmät ja vertasiarviointidokumentit luovat pohjan koko projektin tutkimis -, suunnittelu - ja toteutustuotantotyölle.

nimi ja taustaa

Pekka Palveluntarjoaja

Palveluntarjoaja (esim. KeHo ja heidän hankkeensa Meijän polku) on yleishyödyllinen organisaatio, joka ei suoraan tule hyötymään palvelusta rahallisesti. Aktiivinen someviestintä on Pekan mielestä tärkeää ja sitä pitäisi koordinoida paremmin, jotta alueen palvelut tulevat näkyviksi ja hyvinvointivaikutuksista voi jakaa luotettavasti ja ketterästi ajantasaista tietoa. Meijät Metsät -karttapalvelusta toivotaan kokonaisvaltaista ratkaisua.

Motiivi käyttää/soveltaa palvelua?

  • Haluaa tuotaa palvelun, jolle on kysyntää.
  • Haluaa edistää tarjoamansa palvelutuoteen laatua.
  • Haluaa, että tarjottua palvelua käytetään aktiivisesti.
  • Haluaa, että asiakaskunta on tyytyväinen palvelun laatuun.
  • Haluaa, että palvelusta saa palautetta jatkokehittelyä varten.
  • Haluaa edistää palvelua vastaamaan yhteistyökumppaneiden asiakastarpeita.
  • Haluaa saada keskeisimmmät toiminnot omaan palveluunsa muista rajapinnoista.

Arvot

  • Palvelunhaluinen.
  • Kehityshaluinen.
  • Yhteistyöhaluinen.
  • Asiakaskeskeinen.
  • Pitää terveellisiä elämäntapoja hyvänä.

Välineet ja kyvyt etc.

  • Organisointitaidot.
  • Managerointitaidot.
  • Asiakassuhdetaidot.
  • Sosiaaliset taidot.
  • Projektin alihankkijaksi tilattu taho.
  • Yhteistyökumppanien palaute.
  • Organisaation resurssit.

Takaisin vaatimusmäärittelyyn